Isnin, 22 Februari 2016

i-Charge

Pengenalan



'Here Comes A PERANTI ELEKTRONIK BARU. PATEN ORIGINAL / COPYRIGHT FROM JAPAN '

Kepentingan Kereta elektronik dan Kestabilan dalam kereta Voltan
iCharge
Adakah anda tahu betapa pentingnya voltan elektrik untuk prestasi kereta anda dan jangka hayat? Banyak masalah berlaku pada kereta anda sekarang adalah disebabkan oleh bekalan voltan yang tidak stabil, dan jika kereta anda tidak dijaga ASAP, sehingga ia berubah menjadi masalah yang serius kemudian. Kebanyakan pemilik kereta selalu meminta bantuan mekanik apabila menghadapi masalah dengan kereta mereka dari semasa ke semasa. Mereka tidak dapat mencari punca yang tepat dan ubat kepada masalah, dan yang paling teruk, pemilik kereta perlu berkompromi dengan masalah kebanyakan masa. Seperti yang kita fikirkan, "mencegah lebih baik maka rawatan", seperti kita menjaga badan kita, kita perlu menjaga baik kereta kami sebelum ia terlambat. Berbelanja kecil dalam terdahulu bagai suatu pelaburan yang bijak, kerana ia mempunyai kos / prestasi yang sangat tinggi dalam pulangan.

sistem elektrik dalam kereta kami saling satu sama lain. Untuk mendapatkan prestasi yang sempurna anda memerlukan persekitaran litar elektrik yang baik dan keharmonian. Sebagai contoh, jika anda mempunyai satu litar elektrik itu usang dan kurang cekap dalam kereta anda, anda akan mempunyai penggunaan bahan api yang sangat miskin, enjin rendah, misfiring masalah, jerking shift gear, semua masalah boleh berlaku disebabkan oleh kecacatan tunggal dalam satu lagi masalah elektrik. Jadi untuk mengekalkan prestasi elektrik yang optimum di dalam kereta anda, kami perlukan satu sistem voltan yang sangat stabil. Di sini datang satu peranti elektronik yang baru - i-CHARGE, asal paten / hak cipta dari Jepun, yang Penstabil Voltan serbaguna dengan dibina dalam Sistem Doktor Bateri dan Sistem Pengurangan Gangguan. Sebaik sahaja anda menggunakan i-CHARGE, kereta anda berada dalam kawalan terbaik dengan produk ini, ia akan menyelesaikan masalah kecil yang disebabkan oleh kuasa voltan yang tidak stabil. Apa yang lebih indah, ia begitu mudah untuk dipasang, dengan hanya palam ke dalam soket pencucuh, akan mengaktifkan peranti ini. Tidak seperti produk penjimatan bahan api lain, dengan menambah bahan kimia dan tablet ke dalam tangki bahan api, meningkatkan risiko kerosakan kereta.

Ciri

i-CHARGE penstabil voltan mempunyai tiga sistem berikut:
  • Sistem Penstabil Voltan
  • Sistem Pengurangan Gangguan
  • Sistem Doktor Bateri
Isyarat Battery System Doctor adalah seperti berikut:


faedah
  • penjimatan bahan api
  • tindak balas RPM yang lebih baik
  • Meningkatkan tork enjin
  • Kuasa motor enjin
  • Dioptimumkan semua peranti elektronik di dalam kereta

notis
  • Jangan membuka atau mengubah suai produk ini untuk mengelakkan kerosakan atau kecederaan.
  • Hanya mereka bentuk untuk 12V kenderaan. Jangan gunakan pada kenderaan 24V.
  • Jangan pasang plag daripada suis pencucuh semasa kereta dipandu.
  • Apabila memasang, sila pastikan plag i-CHARGE selamat dalam hubungan dengan soket.
  • Sekiranya soket pencucuh longgar disebabkan oleh penggunaan terdahulu peranti pengecasan lain, ketatkan setiap mata di dalam soket sebelum ia dipasang.
  • Kesan penjimatan bahan api akan berbeza mengikut jenis kereta, memandu tingkah laku, cuaca, keadaan jalan dan lain-lain

kelebihan



  • gerak balas penekan kuasa motor enjin.
  • Mengurangkan kereta CPU isyarat gangguan bunyi, supaya CPU masa tindak balas, meningkatkan kecekapan elektronik.
  • Melancarkan proses penukaran gear kereta.
  • Meningkatkan kuasa enjin, tindak balas kelajuan yang lebih baik serta meningkatkan penjimatan bahan api.
  • Memaksimumkan kecekapan penghidupan enjin supaya berjalan lebih lancar.
  • Memanjangkan enjin dan peranti elektrik jangka hayat.
  • Pemasangan yang mudah, pilihan DIY yang pertama bagi pemandu wanita.
  • Universal untuk semua kereta dan motosikal.
  • Mengurangkan gangguan bunyi bising menerusi penapis gangguan bunyi, supaya menyediakan sistem bunyi.
  • Dilengkapi dengan perlindungan Fius untuk hidup lebih baik dan selamat.
  • tindak balas RPM dengan kadar pecutan yang tinggi walaupun penghawa dingin kereta anda menghidupkan beban maksimum.
  • pelepasan ekzos Cleaner kepada gas HC dan CO. Jadi lebih mesra alam.
  • Dua belas (12) bulan Waranti Produk Limited.

Laporan ujian
Engine Torque Ujian Jadual Perbandingan: Karbon Monoksida (CO) dan hidrokarbon (HC) Gas Release Jadual Perbandingan


Tips dari pakar penjimatan bahan api
  • Melindungi alam sekitar, menyimpan dan menggunakan bahan api bijak sekarang!
  • Oleh kerana permintaan global bagi minyak naik, begitu juga harga minyak domestik. Ia tidak dapat dielakkan kerana perindustrian yang pesat oleh banyak negara di dunia yang menolak permintaan untuk bahan api yang lebih tinggi dan lebih tinggi dari hari ke hari. Bukan sahaja ia akan memberi kesan kepada kehidupan ramai orang yang pendapatan adalah berkait rapat dengan penggunaan bahan api, tetapi juga ramai orang kelas pekerja juga. Dan keadaan mereka bertambah buruk dengan tidak wujud atau kenaikan gaji tidak bergerak masanya. Kita hanya boleh menonton sebagai bangsa dunia dengan satu sama lain untuk produk ini. Tetapi, untuk menyelamatkan diri kita dan alam sekitar, belajar tips ini di sini dan menjadi penjimat bahan api pakar!

  • Mari mulakan
  • Jangan mempercepatkan pesat; mempercepatkan secara beransur-ansur dan perlahan-lahan. Mempercepatkan kereta anda dengan cepat akan meningkatkan penggunaan minyak 2 hingga 3 kali lebih tinggi daripada pencucuhan normal. Beri enjin pecutan beransur-ansur. brek secara tiba-tiba atau pecutan semasa memandu juga boleh meningkatkan penggunaan bahan api sebanyak 30%! Jadi, merancang perjalanan anda ke hadapan, perjalanan yang lancar memberikan anda cakera menyenangkan sepanjang hari.

    • Mula & Drive
    • Kebanyakan kereta moden pada masa kini tidak lagi menggunakan karburetor, pemanasan anda enjin kereta sebelum memandu, oleh itu tidak diperlukan. Seperti yang anda memandu, choker panas akan memanaskan enjin. Jadi, ia adalah dinasihatkan bahawa anda mula memandu selepas pencucuhan selagi anda sebagai tidak lebih laju! Selepas kira-kira 12 kilometer ke dalam perjalanan anda, kereta akan mencapai suhu operasi yang betul.

    • Menokok tangki
    • Masalah dengan pengisian lebih. Lebih mengisi tangki minyak kenderaan itu boleh menjadi membazir. Ia seperti dipaksa makan lebih banyak makanan apabila anda sudah penuh! Kebocoran dan tumpahan boleh berlaku apabila kenderaan anda melompat di atas jalan yang tidak rata; sangat membazir dan berbahaya kepada alam sekitar.
  • Di jalan raya
  • Mengekalkan jarak yang selamat dan mengelakkan brek secara tiba-tiba pendek. Berhati-hati perlu diambil apabila memandu di belakang kenderaan lain. Mengikuti terlalu rapat dan menggunakan brek secara tiba-tiba akan jerk kereta anda ke hadapan, meletakkan tekanan yang tidak perlu pada tayar depan. Apabila kenderaan menarik sehingga ke kedudukan normal semasa kelajuan rendah, permulaan statik apabila anda terus memandu akan menyebabkan enjin untuk menggunakan lebih banyak kuasa untuk terus berjalan!

  • Perhatian pemandu - Anda
  • tidak lebih laju! Walaupun sensasi dan tergesa-gesa adrenalin amat menyeronokkan, lebih laju semasa anda memandu dengan ketara akan meningkatkan penggunaan bahan api dan meningkatkan peluang anda untuk menyebabkan kemalangan jalan raya di mana membahayakan diri sendiri dan pengguna jalan raya yang lain!

  • menghalang Objek
  • Terdapat dalam keadaan tertentu, objek seperti bendera, kanopi yang tidak digunakan, pembawa dan pelbagai jenis lain peralatan boleh didapati di atas bumbung kenderaan. Melainkan anda mempunyai keperluan untuk menggunakannya, mengambil ia di luar. Objek ini akan meningkatkan beban menjalankan kereta anda dan oleh itu memerlukan kuasa bahan api yang lebih untuk mengendalikan kenderaan. Ia juga merupakan penghalang kelajuan untuk kenderaan anda.

    • Elakkan brek pendek berterusan
    • Mengambil berhati-hati bahawa anda tidak sentiasa meletakkan kaki anda di pedal brek sebagai pad berehat. Ini akan memakai turun pad brek kereta anda dan menyebabkan tekanan yang tidak perlu kepada pemandu di belakang kenderaan anda!

    • Di bawah tayar melambung berjalan dengan mantap tetapi penggunaan bahan api yang lebih tinggi
    • Sesetengah pemilik kenderaan akan kurang mengembung tayar mereka supaya mereka dapat menikmati pemanduan yang lebih lancar. Tetapi, yang sebenarnya ialah tayar bawah melambung akan meningkatkan penggunaan bahan api kerana kurang kuasa yang melanda di jalan raya kerana tekanan rendah. Dan seringkali, Tayar besar dengan pelindung bunga yang besar tidak akan memihak kepada penjimatan bahan api kerana tayar ini memerlukan kawasan menggenggam yang besar dan geseran berkembang yang menjadi beban pada enjin untuk meningkatkan kuasa. Penggunaan besar bahan api boleh dirasai semasa berjalan pendek berterusan dan melahu daripada (seperti kesesakan lalu lintas) kenderaan.
  • Perkara yang anda perlu tahu
  • Meletak kereta anda di bawah warna. Elakkan meletakkan kenderaan anda di bawah cahaya matahari secara langsung kerana penebat tinggi. Membuka pintu untuk membenarkan udara sejuk untuk ventilasi dalaman kereta anda. Elakkan memandu di bawah keadaan panas kerana sistem penghawa dingin akan mengambil masa yang lebih lama untuk melepaskan aliran udara sejuk dan ini akan menyebabkan penggunaan bahan api yang lebih tinggi.

  • Jangan mengabaikan penyelenggaraan kenderaan anda
  • Penyelenggaraan perlu dijalankan selepas setiap 5000 atau 10.000 kilometer. pemeriksaan berkala ke atas depot, penapis minyak, cecair transmisi, bateri, tayar, sendi CV dan lain-lain akan membantu anda untuk mengekalkan keadaan optimum untuk kenderaan anda. tekanan tayar perlu diperiksa untuk tekanan yang betul seperti tayar melambung betul boleh memberi kenderaan anda 3.3 peratus perbatuan tambahan. Under-melambung tayar menggunakan bahan api lebih; cek tekanan berkala bukan sahaja akan memberikan anda perlindungan memandu tambahan tetapi pengurusan bahan api juga lebih baik kerana setiap tekanan padu adalah bersamaan dengan peningkatan 0.4 peratus dalam penggunaan bahan api. Tetapi berhati-hati perlu diambil juga kerana untuk tidak terlalu mengembung tayar. Tayar terlalu melambung akan membengkak tekanan dalam tayar dan haba yang boleh menyebabkan kebocoran tayar dan kerosakan.

  • Membersihkan palam pencucuh
  • Carbon akan terkumpul di dalam enjin dan di sekitar kawasan palam pencucuh dengan ketara semasa melahu kedudukan dalam kesesakan lalu lintas. Ini membina deposit akan mengurangkan kecekapan pembakaran, dengan itu akan membuat enjin menggunakan lebih bahan api untuk memulakan atau menyalakan. palam pencucuh bersih akan mencetuskan dan membakar bahan api dengan betul dalam pencucuhan awal dan membantu untuk mengelakkan pembaziran bahan api berharga.

  • Gunakan peralatan elektrik kurang
  • Semua penyaman udara, lampu, sistem penggera, stroboskop dan lain-lain menarik tenaga dari penjana kereta yang mengambil ikhtibar tenaga daripada enjin yang membakar bahan api! Jadi, mana-mana peralatan elektrik lain seperti pengecas, monitor LCD, pencukur, penggera berkembang atau sistem bunyi akan membebankan generator. Apabila lebih tenaga diperlukan, penjana akan mengeluarkan lebih banyak tekanan untuk timing belt untuk menghasilkan lebih banyak tenaga dan ini sudah tentu akan meningkatkan penggunaan bahan api.

  • Jangan kenderaan beban dengan berat badan yang tidak perlu
  • Adakah tidak membebankan kenderaan anda dengan objek berat yang tidak tergolong di dalamnya. Perkara-perkara seperti toolbox yang berat, logam, memo dan lain-lain harus di bawa keluar. Setiap 40 - 50 kilogram berat badan yang berlebihan adalah sama dengan membawa penumpang lain. Ini seterusnya akan diterjemahkan ke dalam 2 - 3 peratus lebih tinggi penggunaan bahan api.

  • Lebih pengubahsuaian tidak akan menjimatkan bahan api!
  • Terdapat kedai-kedai banyak kenderaan pengubahsuaian yang menasihati pemilik kenderaan untuk menukar penukar pemangkin. Walau bagaimanapun, ini jenis pengubahsuaian hanya akan memberi tekanan kepada paip ekzos untuk menyampaikan lebih banyak kuasa; beberapa sistem ekzos besar akan memerlukan lebih banyak bahan api untuk tujuan ini. Ia adalah benar-benar satu pembaziran wang dan bahan api dan tidak perlu!

Q & A


1. Apakah i-CHARGE?
i-CHARGE adalah produk elektronik khas yang terdiri daripada 3 Systems, iaitu penstabil voltan System, Sistem Doktor Bateri dan Sistem Pengurangan Gangguan.

2. Bagaimana i-CHARGE? Apakah faedah yang boleh saya perolehi daripada menggunakannya?
3 Pemantap Voltan i-CHARGE membantu kereta anda sentiasa berkeadaan optimum. Penstabil voltan System (VSS) direka untuk mengekalkan voltan yang stabil semua litar dan kelengkapan elektronik dalam kereta anda. Apabila ada tiba-tiba beban tambahan pada kenderaan anda, seperti pecutan atau menghidupkan penghawa dingin, ia akan menghalang beban yang mengalirkan mana-mana semasa dari yang lain litar elektronik di dalam kereta anda dan semua bahagian elektrik akan bekerja di dalam keadaan terbaik. Battery Doctor System (BDS) adalah litar yang hebat baru yang membantu semua pemilik kereta untuk memeriksa bateri voltan operasi mereka di 1 sentuhan tanpa membuka hud enjin kereta. Apatah pemandu wanita juga mampu mengendalikannya dan memahami keadaan bateri secara mudah. Gangguan Reducer System (IRS) yang berfungsi untuk mengurangkan gangguan bunyi bising di dalam kereta anda jadi untuk menghapuskan isyarat elektrik yang tidak dikehendaki dari satu peranti yang lain. Kini, kebanyakan kereta menggunakan pelbagai jenis komponen elektronik, dan ia adalah seperti badan manusia, ia mengandungi reseptor (seperti saraf tunjang tangan), reflektor (seperti sistem saraf motor tangan), isyarat maklumat yang diterima oleh penggerak (seperti ketukan sensor) menghantar kembali ke CPU dan proses, maklumat baru akan dihantar kembali kepada reflektor (seperti palam pencucuh) untuk proses pembetulan kesilapan. Gangguan bunyi bising akan menjejaskan ketepatan jawapan CPU kereta untuk bergerak, IRS berperanan untuk menapiskan semua isyarat bunyi bising dan dalam keadaan yang berisyarat operasi rendah bunyi untuk membolehkan pemindahan isyarat yang lebih tepat di antara reseptor dan reflektor dalam kereta boleh berlaku dengan lebih baik.

3. Bagaimana untuk memasang dan menggunakan i-CHARGE?
Dengan menggunakan i-CHARGE semudah membaca ABC. Hanya plug terminal i-CHARGE kepada suis pencucuh kereta anda dan ia akan bekerja segera.

4. Berapa lama jangka hayat i-CHARGE?
Biasanya, elektronik peranti litar dijangka purata jangka hayat adalah 5 tahun, begitu juga dengan ramalan jangka hayat i-CHARGE. Mengendalikan dengan cermat, ia boleh memanjangkan jangka hayat i-kira 10 tahun.

5. Bagaimana anda tahu i-CHARGE tak berfungsi lagi?
Secara teorinya, i-CHARGE akan beroperasi sepanjang masa, kecuali ia rosak. Anda boleh menyemak bila-bila masa dengan menekan Butang Doktor Bateri pada panel sisi yang sama ada lampu LED berkelip, ini bererti i-CHARGE berkeadaan baik. Jika LED tidak pada, tidak bermakna i-CHARGE tidak berfungsi, tetapi kami menasihatkan anda untuk menghantar i-CHARGE kepada syarikat untuk pemeriksaan. Jika ia masih dalam waranti, syarikat akan membaiki atau menggantikan yang baru tanpa sebarang kos kepada anda.

6. Apabila bateri anda tekan Butang Doktor dan jika saya melihat persembahan LED RED LED ON atau LED HIJAU menyala?
Ini reka bentuk yang paling bijak yang meminta LED pada i-CHARGE diciptakan untuk bateri kereta anda. 2 peringkat LED ini memaklumkan anda:
a) Green LED (ON): Kuasa voltan normal, bateri berkeadaan - baik.
b) Lampu LED RED (ON): Kuasa voltan abnormal, periksa bateri gantian jika perlu.

7. Berapa lamakah i-CHARGE mula bekerja selepas saya mula-mula memasang?
Dengan teori, dalam beberapa saat, ia akan bekerja pada kereta anda sebaik sahaja anda memasang i-CHARGE.

8. Adakah i-CHARGE akan ia menjejaskan atau merosakkan kereta saya?
Tidak, ia tidak akan sebagai i-CHARGE hanya satu peranti add-on yang disambungkan kepada bateri kereta menerusi suis pencucuh. Jadi ia akan bekerja seperti sebuah badan pengawal untuk kereta anda, dan apabila ia berhenti berfungsi, kereta akan kembali kepada keadaan kerja asal dan tiada apa yang terjejas, tetapi sudah tentu, anda akan kelebihan yang ada pada i-CHARGE. Dapatkan yang baru daripada pengedar yang terdekat jika anda memerlukannya, dan menikmati faedah lagi.

9. Jika saya berulang kali mengeluarkan dan memasang i-CHARGE sebuah kereta kepada kereta yang lain, akan terjejas fungsinya pada kereta saya?
Secara teori, ia tidak harus, selagi anda berhati-hati dipasang atau dicabut dari kereta anda. Tapi, kami adalah untuk menjaga unit dipasang untuk sebuah 1 kereta, sebab tindakan berulang mengeluarkan i-CHARGE boleh menyebabkan haus dan mentara satu penyambung kedua-dua di dalam kereta anda dan juga pada i-CHARGE. Jadi, jika anda berfikir i-CHARGE merupakan item yang baik, anda perlu menggunakan beberapa unit pada kereta yang berlainan Jangan selalu mengalihkannya dari sebuah kereta kepada kereta yang lain, boleh memendekkan jangka hayat i-CHARGE pada risiko anda sendiri.

10. Jika saya berhenti menggunakan i-CHARGE tidak digunakan buat seketika dan kemudian digunakan semula, adakah ia akan merosakkan kereta saya?
Tidak, ia tidak akan, kerana ia adalah sama seperti anda berhenti menggunakan i-CHARGE, kereta anda akan kembali kepada keadaan asal tidak sihat. Anda akan mendapatkan kembali manfaat sekali anda memasang semula.

11. Adakah selamat untuk menggunakan i-CHARGE saya?
Ya, ia amat selamat untuk menggunakan i-CHARGE kerana ia mendapat kuasa DC (arus terus) bateri kereta anda, jadi ia tidak mengandungi sinaran radioaktif dan gelombang magnetik. Hanya peranti yang dikendalikan oleh AC (Alternating Semasa), seperti rumah anda peranti elektronik akan memancarkan gelombang berbahaya kepada badan manusia. Selain itu, pemasangan i-CHARGE tidak perlu mengubahsuai sebarang alat-alat kereta anda, jadi ia tidak akan merosakkan kereta anda.

12. Bolehkah i-CHARGE dipasang untuk motosikal?
Ya, anda boleh, dan ia akan bekerja serta digunakan di dalam kereta. Tetapi kebanyakan motosikal yang tidak mempunyai suis pencucuh, dan anda perlu mencari profesional untuk memasang sistem wayar dan suis pencucuh di luar, supaya boleh memasang i-CHARGE di atasnya. Anda juga boleh berunding dengan syarikat untuk lebih banyak pilihan.

13. Bagaimana i-CHARGE menjimatkan penggunaan bahan api?
ekonomi bahan api kereta kami adalah sangat bergantung kepada penyalaan enjin. Penyalaan ini pula dipengaruhi oleh kuasa voltan pencucuh. Para mekanik atau pakar kereta memang bahawa kuasa voltan pencucuh adalah di antara 12000-14000 volt. Kita tidak mahu untuk menjalankan apa-apa gegelung besar di dalam kereta kami, jadi kami menggunakan tenaga induksi untuk menjana voltan tinggi ini daripada voltan bateri kami (12V), jadi kita mendapat tenaga yang selamat. Tetapi sisi gelap itu, jika terdapat perubahan 0.1V voltan bateri, oleh pemfaktoran sebanyak 1000 kali dalam voltan langkah sehingga akan mengakibatkan perubahan 100V voltan palam pencucuh. Oleh itu, ia akan memberi kesan kepada kecekapan pembakaran enjin, terutamanya menyumbang kepada pembakaran enjin tidak lengkap. pembakaran yang tidak lengkap akan menyebabkan pembaziran ekonomi bahan api. Fungsi utama i-CHARGE adalah untuk menstabilkan kuasa voltan bateri, menyimpan dan membebaskan tenaga apabila terdapat perubahan arus elektrik, dengan itu mengekalkan stabil kuasa voltan bateri dan suis pencucuh dikekalkan. Dengan itu, bahan api yang cemerlang penjimatan daripada pembakaran enjin yang lengkap.

14. Adakah i-CHARGE akan menyingkatkan jangka hayat bateri kereta?
Mungkin sebahagian daripada anda akan tertanya-tanya jika i-CHARGE boleh menyimpan dan menyalur tenaga daripada bateri kereta, pasti penggunaan kuasa voltan bateri bertambah berbanding dengan masa sebelum ia dipasang. Malah, keadaan sebaliknya pula berlaku, kerana i-CHARGE berfungsi sebagai bateri menengah di dalam kereta anda, jadi ia akan mengurangkan beban bateri yang tinggi, dan hayat bateri lebih lama. Juga dengan diagnosis sendiri yang Battery System Doctor, sekarang anda memeriksa kuasa voltan bateri dengan lebih mudah. Itulah sebabnya kita katakan i-CHARGE hanya memanjangkan jangka hayat bateri, sepertimana kita menjalani pemeriksaan kesihatan badan secara tetap.

15. Jika saya tidak mengeluarkan i-CHARGE saya apabila saya mematikan enjin kereta saya, ia akan memberi kesan kepada bateri kereta?
i-CHARGE tidak memerlukan tenaga elektrik yang minimum untuk bekerja, tetapi begitu kecil bahawa adalah tidak penting berbanding dengan kapasiti bateri anda. Jadi, anda tidak perlu untuk mencabut dari kereta anda apabila kereta anda adalah kerap digunakan. Sesetengah kereta mempunyai potongan automatik off bekalan elektrik ke soket pencucuh apabila enjin dimatikan untuk menjadikannya lebih selamat. Sebagai nasihat yang lebih baik, jika anda bercadang untuk meletak kereta anda selama beberapa minggu atau bulan, anda perlu memutuskan sambungan bateri tidak kira jika anda menggunakan i-CHARGE atau tidak, sebab kelengkapan elektronik kereta akan menyalur tenaga daripada bateri anda dan membuat bateri anda rata lebih cepat daripada i-CHARGE. Untuk pengguna motosikal, nasihat kami adalah untuk membuang ia dari soket pencucuh untuk mencegah kecurian dan kehausan bateri adalah lebih jelas pada motosikal, sebagai motosikal mempunyai kapasiti bateri yang sangat kecil daripada kereta, jadi ia mempunyai risiko yang lebih tinggi daripada rata bateri, jadi adalah lebih baik untuk mengeluarkan i-CHARGE dicabut selepas enjin motosikal dimatikan.

16. Siapakah yang boleh mendapat manfaat daripada i-CHARGE?
i-CHARGE direka untuk semua orang, bukan sahaja untuk peminat kereta. Terutama anda mempunyai kereta lama kepada semua alat elektronik yang berkuasa voltan lemah. Dengan menggunakan i-CHARGE akan menyediakan bekalan voltan yang stabil kepada peranti-peranti elektronik tua dan membuat mereka bekerja dengan berkesan. Anda akan melihat lebih baik penyaman udara, enjin supaya berjalan lebih lancar, penjimatan bahan api yang lebih, lebih tindak balas enjin, dan lain-lain, dan ia begitu universal yang boleh anda gunakan pada semua jenis kereta, SUV, pick-up, lori, kereta kompak, kereta mewah, kereta sukan, dan lain-lain

17. Apakah perbezaan di antara i-CHARGE dan peranti lain yang serupa di pasaran?
Tidak seperti orang lain, i-CHARGE boleh menjadi unik 3 dalam 1 Systems untuk kereta anda dan ia pada asalnya direka dan dibuat oleh syarikat Jepun ZERO-MAX yang berpengalaman dan menggunakan teknik yang mahir dalam penghasilan produk kereta buat bertahun-tahun. Jepun akan sentiasa meningkatkan teknologi mereka dalam produk-produk syarikat dan manfaat pengguna. Komponen elektronik gred tinggi adalah diiktiraf dalam i-CHARGE yang lebih tahan terhadap kepanasan dan gegaran yang kuat berbanding dengan orang lain. Dengan sukar mono-core casing aluminium dan logam meterai, i-CHARGE berupaya mengatasi perubahan cuaca dan kelembapan yang melampau demi melindungi sistem litar elektrik. Dan juga ia adalah yang pertama di pasaran yang reka bentuk untuk pencucuh palam soket dalam kereta digunakan, tidak seperti produk lain yang anda perlu dipasang ke dalam petak enjin. Kereta yang mungkin terdedah kepada suhu panas yang, kimia, dunia di luar dan getaran. Anda boleh bayangkan jangka hayat i-CHARGE anda yang kekal dengan anda dalam kereta anda berbanding mereka memasang di dalam petak enjin di bawah cuaca terik seperti di Malaysia, yang akan berlangsung lebih lama?

18. Mengapa tidak digalakkan untuk dipasang atau dicabut i-CHARGE daripada suis pencucuh semasa kereta dipandu?
Anda tidak digalakkan untuk berbuat sedemikian memandangkan risiko merosakkan CPU dalam kereta atau membakar beberapa fius di dalam kereta anda. Adakah i-CHARGE beroperasi, kadar aliran voltan daripada litar negatif akan menjadi lebih semasa dan mengekalkan voltan yang stabil kepada semua alat elektronik dalam kereta anda. Apabila anda mengeluarkan i-CHARGE keluar secara tiba-tiba, terdapat risiko bahawa voltan secara tiba-tiba jatuh pada beberapa peranti elektronik, dan sebahagian daripada mereka adalah sangat sensitif kepada perubahan voltan, ia akan mengakibatkan CPU mudah menjadi rosak peranti elektronik. Ini adalah sama seperti anda mencabut sumber kuasa komputer anda dan akan menyebabkan program rosak. Kami gembira untuk mengatakan bahawa kita menjangkakan masalah ini dan telah mengambil penjagaan tambahan di atasnya, dengan meletakkan 2 fius di plug dan di dalam litar i-CHARGE, supaya anda mempunyai perlindungan dua kali padanya. Selain itu, syarikat juga memberi satu tambahan fius untuk soket bagi setiap pembelian i-CHARGE yang dibeli. Sekiranya anda menghadapi sebarang masalah kerosakan fius, anda dinasihatkan untuk menghantar i-CHARGE kepada syarikat untuk pemeriksaan. Paling penting, jika menjatuhkan voltan yang tidak melampau, sistem VSS kami akan juga menjadi masalah jika anda mencabutnya secara tidak i-CHARGE tidak sengaja, yang seterusnya mengurangkan kerosakan kepada kereta anda dan i-CAHRGE. Tetapi untuk memastikan jangka hayat yang lebih lama i-CHARGE atau mana-mana peranti elektronik yang lain, anda tetap dinasihatkan supaya tidak cuba palamkan / cabut semasa memandu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan