i-Charge
Pengenalan
'Here Comes A PERANTI ELEKTRONIK BARU. PATEN ORIGINAL / COPYRIGHT FROM JAPAN ' |
Kepentingan Kereta elektronik dan Kestabilan dalam kereta Voltan

Adakah anda tahu betapa pentingnya voltan elektrik untuk prestasi kereta anda dan jangka hayat?
Banyak masalah berlaku pada kereta anda sekarang adalah disebabkan oleh
bekalan voltan yang tidak stabil, dan jika kereta anda tidak dijaga
ASAP, sehingga ia berubah menjadi masalah yang serius kemudian. Kebanyakan pemilik kereta selalu meminta bantuan mekanik apabila menghadapi masalah dengan kereta mereka dari semasa ke semasa.
Mereka tidak dapat mencari punca yang tepat dan ubat kepada masalah,
dan yang paling teruk, pemilik kereta perlu berkompromi dengan masalah
kebanyakan masa.
Seperti yang kita fikirkan, "mencegah lebih baik maka rawatan", seperti
kita menjaga badan kita, kita perlu menjaga baik kereta kami sebelum ia
terlambat.
Berbelanja kecil dalam terdahulu bagai suatu pelaburan yang bijak,
kerana ia mempunyai kos / prestasi yang sangat tinggi dalam pulangan.
sistem elektrik dalam kereta kami saling satu sama lain. Untuk mendapatkan prestasi yang sempurna anda memerlukan persekitaran litar elektrik yang baik dan keharmonian. Sebagai contoh, jika anda mempunyai satu litar elektrik itu usang dan kurang cekap dalam kereta anda, anda akan mempunyai penggunaan bahan api yang sangat miskin, enjin rendah, misfiring masalah, jerking shift gear, semua masalah boleh berlaku disebabkan oleh kecacatan tunggal dalam satu lagi masalah elektrik. Jadi untuk mengekalkan prestasi elektrik yang optimum di dalam kereta anda, kami perlukan satu sistem voltan yang sangat stabil. Di sini datang satu peranti elektronik yang baru - i-CHARGE, asal paten / hak cipta dari Jepun, yang Penstabil Voltan serbaguna dengan dibina dalam Sistem Doktor Bateri dan Sistem Pengurangan Gangguan. Sebaik sahaja anda menggunakan i-CHARGE, kereta anda berada dalam kawalan terbaik dengan produk ini, ia akan menyelesaikan masalah kecil yang disebabkan oleh kuasa voltan yang tidak stabil. Apa yang lebih indah, ia begitu mudah untuk dipasang, dengan hanya palam ke dalam soket pencucuh, akan mengaktifkan peranti ini. Tidak seperti produk penjimatan bahan api lain, dengan menambah bahan kimia dan tablet ke dalam tangki bahan api, meningkatkan risiko kerosakan kereta.
sistem elektrik dalam kereta kami saling satu sama lain. Untuk mendapatkan prestasi yang sempurna anda memerlukan persekitaran litar elektrik yang baik dan keharmonian. Sebagai contoh, jika anda mempunyai satu litar elektrik itu usang dan kurang cekap dalam kereta anda, anda akan mempunyai penggunaan bahan api yang sangat miskin, enjin rendah, misfiring masalah, jerking shift gear, semua masalah boleh berlaku disebabkan oleh kecacatan tunggal dalam satu lagi masalah elektrik. Jadi untuk mengekalkan prestasi elektrik yang optimum di dalam kereta anda, kami perlukan satu sistem voltan yang sangat stabil. Di sini datang satu peranti elektronik yang baru - i-CHARGE, asal paten / hak cipta dari Jepun, yang Penstabil Voltan serbaguna dengan dibina dalam Sistem Doktor Bateri dan Sistem Pengurangan Gangguan. Sebaik sahaja anda menggunakan i-CHARGE, kereta anda berada dalam kawalan terbaik dengan produk ini, ia akan menyelesaikan masalah kecil yang disebabkan oleh kuasa voltan yang tidak stabil. Apa yang lebih indah, ia begitu mudah untuk dipasang, dengan hanya palam ke dalam soket pencucuh, akan mengaktifkan peranti ini. Tidak seperti produk penjimatan bahan api lain, dengan menambah bahan kimia dan tablet ke dalam tangki bahan api, meningkatkan risiko kerosakan kereta.
Ciri
i-CHARGE penstabil voltan mempunyai tiga sistem berikut:
|

faedah
- penjimatan bahan api
- tindak balas RPM yang lebih baik
- Meningkatkan tork enjin
- Kuasa motor enjin
- Dioptimumkan semua peranti elektronik di dalam kereta
notis
- Jangan membuka atau mengubah suai produk ini untuk mengelakkan kerosakan atau kecederaan.
- Hanya mereka bentuk untuk 12V kenderaan. Jangan gunakan pada kenderaan 24V.
- Jangan pasang plag daripada suis pencucuh semasa kereta dipandu.
- Apabila memasang, sila pastikan plag i-CHARGE selamat dalam hubungan dengan soket.
- Sekiranya soket pencucuh longgar disebabkan oleh penggunaan terdahulu peranti pengecasan lain, ketatkan setiap mata di dalam soket sebelum ia dipasang.
- Kesan penjimatan bahan api akan berbeza mengikut jenis kereta, memandu tingkah laku, cuaca, keadaan jalan dan lain-lain
kelebihan
|
Laporan ujian
Engine Torque Ujian Jadual Perbandingan: Karbon Monoksida (CO) dan hidrokarbon (HC) Gas Release Jadual Perbandingan

Tips dari pakar penjimatan bahan api
- Melindungi alam sekitar, menyimpan dan menggunakan bahan api bijak sekarang! Oleh kerana permintaan global bagi minyak naik, begitu juga harga minyak domestik. Ia tidak dapat dielakkan kerana perindustrian yang pesat oleh banyak negara di dunia yang menolak permintaan untuk bahan api yang lebih tinggi dan lebih tinggi dari hari ke hari. Bukan sahaja ia akan memberi kesan kepada kehidupan ramai orang yang pendapatan adalah berkait rapat dengan penggunaan bahan api, tetapi juga ramai orang kelas pekerja juga. Dan keadaan mereka bertambah buruk dengan tidak wujud atau kenaikan gaji tidak bergerak masanya. Kita hanya boleh menonton sebagai bangsa dunia dengan satu sama lain untuk produk ini. Tetapi, untuk menyelamatkan diri kita dan alam sekitar, belajar tips ini di sini dan menjadi penjimat bahan api pakar!
- Mari mulakan Jangan mempercepatkan pesat; mempercepatkan secara beransur-ansur dan perlahan-lahan. Mempercepatkan kereta anda dengan cepat akan meningkatkan penggunaan minyak 2 hingga 3 kali lebih tinggi daripada pencucuhan normal. Beri enjin pecutan beransur-ansur. brek secara tiba-tiba atau pecutan semasa memandu juga boleh meningkatkan penggunaan bahan api sebanyak 30%! Jadi, merancang perjalanan anda ke hadapan, perjalanan yang lancar memberikan anda cakera menyenangkan sepanjang hari.
- Mula & Drive Kebanyakan kereta moden pada masa kini tidak lagi menggunakan karburetor, pemanasan anda enjin kereta sebelum memandu, oleh itu tidak diperlukan. Seperti yang anda memandu, choker panas akan memanaskan enjin. Jadi, ia adalah dinasihatkan bahawa anda mula memandu selepas pencucuhan selagi anda sebagai tidak lebih laju! Selepas kira-kira 12 kilometer ke dalam perjalanan anda, kereta akan mencapai suhu operasi yang betul.
- Menokok tangki Masalah dengan pengisian lebih. Lebih mengisi tangki minyak kenderaan itu boleh menjadi membazir. Ia seperti dipaksa makan lebih banyak makanan apabila anda sudah penuh! Kebocoran dan tumpahan boleh berlaku apabila kenderaan anda melompat di atas jalan yang tidak rata; sangat membazir dan berbahaya kepada alam sekitar.
- Di jalan raya Mengekalkan jarak yang selamat dan mengelakkan brek secara tiba-tiba pendek. Berhati-hati perlu diambil apabila memandu di belakang kenderaan lain. Mengikuti terlalu rapat dan menggunakan brek secara tiba-tiba akan jerk kereta anda ke hadapan, meletakkan tekanan yang tidak perlu pada tayar depan. Apabila kenderaan menarik sehingga ke kedudukan normal semasa kelajuan rendah, permulaan statik apabila anda terus memandu akan menyebabkan enjin untuk menggunakan lebih banyak kuasa untuk terus berjalan!
- Perhatian pemandu - Anda tidak lebih laju! Walaupun sensasi dan tergesa-gesa adrenalin amat menyeronokkan, lebih laju semasa anda memandu dengan ketara akan meningkatkan penggunaan bahan api dan meningkatkan peluang anda untuk menyebabkan kemalangan jalan raya di mana membahayakan diri sendiri dan pengguna jalan raya yang lain!
- menghalang Objek Terdapat dalam keadaan tertentu, objek seperti bendera, kanopi yang tidak digunakan, pembawa dan pelbagai jenis lain peralatan boleh didapati di atas bumbung kenderaan. Melainkan anda mempunyai keperluan untuk menggunakannya, mengambil ia di luar. Objek ini akan meningkatkan beban menjalankan kereta anda dan oleh itu memerlukan kuasa bahan api yang lebih untuk mengendalikan kenderaan. Ia juga merupakan penghalang kelajuan untuk kenderaan anda.
- Elakkan brek pendek berterusan Mengambil berhati-hati bahawa anda tidak sentiasa meletakkan kaki anda di pedal brek sebagai pad berehat. Ini akan memakai turun pad brek kereta anda dan menyebabkan tekanan yang tidak perlu kepada pemandu di belakang kenderaan anda!
- Di bawah tayar melambung berjalan dengan mantap tetapi penggunaan bahan api yang lebih tinggi Sesetengah pemilik kenderaan akan kurang mengembung tayar mereka supaya mereka dapat menikmati pemanduan yang lebih lancar. Tetapi, yang sebenarnya ialah tayar bawah melambung akan meningkatkan penggunaan bahan api kerana kurang kuasa yang melanda di jalan raya kerana tekanan rendah. Dan seringkali, Tayar besar dengan pelindung bunga yang besar tidak akan memihak kepada penjimatan bahan api kerana tayar ini memerlukan kawasan menggenggam yang besar dan geseran berkembang yang menjadi beban pada enjin untuk meningkatkan kuasa. Penggunaan besar bahan api boleh dirasai semasa berjalan pendek berterusan dan melahu daripada (seperti kesesakan lalu lintas) kenderaan.
- Perkara yang anda perlu tahu Meletak kereta anda di bawah warna. Elakkan meletakkan kenderaan anda di bawah cahaya matahari secara langsung kerana penebat tinggi. Membuka pintu untuk membenarkan udara sejuk untuk ventilasi dalaman kereta anda. Elakkan memandu di bawah keadaan panas kerana sistem penghawa dingin akan mengambil masa yang lebih lama untuk melepaskan aliran udara sejuk dan ini akan menyebabkan penggunaan bahan api yang lebih tinggi.
- Jangan mengabaikan penyelenggaraan kenderaan anda Penyelenggaraan perlu dijalankan selepas setiap 5000 atau 10.000 kilometer. pemeriksaan berkala ke atas depot, penapis minyak, cecair transmisi, bateri, tayar, sendi CV dan lain-lain akan membantu anda untuk mengekalkan keadaan optimum untuk kenderaan anda. tekanan tayar perlu diperiksa untuk tekanan yang betul seperti tayar melambung betul boleh memberi kenderaan anda 3.3 peratus perbatuan tambahan. Under-melambung tayar menggunakan bahan api lebih; cek tekanan berkala bukan sahaja akan memberikan anda perlindungan memandu tambahan tetapi pengurusan bahan api juga lebih baik kerana setiap tekanan padu adalah bersamaan dengan peningkatan 0.4 peratus dalam penggunaan bahan api. Tetapi berhati-hati perlu diambil juga kerana untuk tidak terlalu mengembung tayar. Tayar terlalu melambung akan membengkak tekanan dalam tayar dan haba yang boleh menyebabkan kebocoran tayar dan kerosakan.
- Membersihkan palam pencucuh Carbon akan terkumpul di dalam enjin dan di sekitar kawasan palam pencucuh dengan ketara semasa melahu kedudukan dalam kesesakan lalu lintas. Ini membina deposit akan mengurangkan kecekapan pembakaran, dengan itu akan membuat enjin menggunakan lebih bahan api untuk memulakan atau menyalakan. palam pencucuh bersih akan mencetuskan dan membakar bahan api dengan betul dalam pencucuhan awal dan membantu untuk mengelakkan pembaziran bahan api berharga.
- Gunakan peralatan elektrik kurang Semua penyaman udara, lampu, sistem penggera, stroboskop dan lain-lain menarik tenaga dari penjana kereta yang mengambil ikhtibar tenaga daripada enjin yang membakar bahan api! Jadi, mana-mana peralatan elektrik lain seperti pengecas, monitor LCD, pencukur, penggera berkembang atau sistem bunyi akan membebankan generator. Apabila lebih tenaga diperlukan, penjana akan mengeluarkan lebih banyak tekanan untuk timing belt untuk menghasilkan lebih banyak tenaga dan ini sudah tentu akan meningkatkan penggunaan bahan api.
- Jangan kenderaan beban dengan berat badan yang tidak perlu Adakah tidak membebankan kenderaan anda dengan objek berat yang tidak tergolong di dalamnya. Perkara-perkara seperti toolbox yang berat, logam, memo dan lain-lain harus di bawa keluar. Setiap 40 - 50 kilogram berat badan yang berlebihan adalah sama dengan membawa penumpang lain. Ini seterusnya akan diterjemahkan ke dalam 2 - 3 peratus lebih tinggi penggunaan bahan api.
- Lebih pengubahsuaian tidak akan menjimatkan bahan api! Terdapat kedai-kedai banyak kenderaan pengubahsuaian yang menasihati pemilik kenderaan untuk menukar penukar pemangkin. Walau bagaimanapun, ini jenis pengubahsuaian hanya akan memberi tekanan kepada paip ekzos untuk menyampaikan lebih banyak kuasa; beberapa sistem ekzos besar akan memerlukan lebih banyak bahan api untuk tujuan ini. Ia adalah benar-benar satu pembaziran wang dan bahan api dan tidak perlu!
Q & A
1. Apakah i-CHARGE?
i-CHARGE adalah produk elektronik khas yang terdiri daripada 3 Systems,
iaitu penstabil voltan System, Sistem Doktor Bateri dan Sistem
Pengurangan Gangguan. 2. Bagaimana i-CHARGE? Apakah faedah yang boleh saya perolehi daripada menggunakannya?
3 Pemantap Voltan i-CHARGE membantu kereta anda sentiasa berkeadaan optimum. Penstabil voltan System (VSS) direka untuk mengekalkan voltan yang stabil semua litar dan kelengkapan elektronik dalam kereta anda. Apabila ada tiba-tiba beban tambahan pada kenderaan anda, seperti pecutan atau menghidupkan penghawa dingin, ia akan menghalang beban yang mengalirkan mana-mana semasa dari yang lain litar elektronik di dalam kereta anda dan semua bahagian elektrik akan bekerja di dalam keadaan terbaik. Battery Doctor System (BDS) adalah litar yang hebat baru yang membantu semua pemilik kereta untuk memeriksa bateri voltan operasi mereka di 1 sentuhan tanpa membuka hud enjin kereta. Apatah pemandu wanita juga mampu mengendalikannya dan memahami keadaan bateri secara mudah. Gangguan Reducer System (IRS) yang berfungsi untuk mengurangkan gangguan bunyi bising di dalam kereta anda jadi untuk menghapuskan isyarat elektrik yang tidak dikehendaki dari satu peranti yang lain. Kini, kebanyakan kereta menggunakan pelbagai jenis komponen elektronik, dan ia adalah seperti badan manusia, ia mengandungi reseptor (seperti saraf tunjang tangan), reflektor (seperti sistem saraf motor tangan), isyarat maklumat yang diterima oleh penggerak (seperti ketukan sensor) menghantar kembali ke CPU dan proses, maklumat baru akan dihantar kembali kepada reflektor (seperti palam pencucuh) untuk proses pembetulan kesilapan. Gangguan bunyi bising akan menjejaskan ketepatan jawapan CPU kereta untuk bergerak, IRS berperanan untuk menapiskan semua isyarat bunyi bising dan dalam keadaan yang berisyarat operasi rendah bunyi untuk membolehkan pemindahan isyarat yang lebih tepat di antara reseptor dan reflektor dalam kereta boleh berlaku dengan lebih baik.3. Bagaimana untuk memasang dan menggunakan i-CHARGE?
Dengan menggunakan i-CHARGE semudah membaca ABC. Hanya plug terminal i-CHARGE kepada suis pencucuh kereta anda dan ia akan bekerja segera.4. Berapa lama jangka hayat i-CHARGE?
Biasanya, elektronik peranti litar dijangka purata jangka hayat adalah 5 tahun, begitu juga dengan ramalan jangka hayat i-CHARGE. Mengendalikan dengan cermat, ia boleh memanjangkan jangka hayat i-kira 10 tahun.5. Bagaimana anda tahu i-CHARGE tak berfungsi lagi?
Secara teorinya, i-CHARGE akan beroperasi sepanjang masa, kecuali ia rosak. Anda boleh menyemak bila-bila masa dengan menekan Butang Doktor Bateri pada panel sisi yang sama ada lampu LED berkelip, ini bererti i-CHARGE berkeadaan baik. Jika LED tidak pada, tidak bermakna i-CHARGE tidak berfungsi, tetapi kami menasihatkan anda untuk menghantar i-CHARGE kepada syarikat untuk pemeriksaan. Jika ia masih dalam waranti, syarikat akan membaiki atau menggantikan yang baru tanpa sebarang kos kepada anda.6. Apabila bateri anda tekan Butang Doktor dan jika saya melihat persembahan LED RED LED ON atau LED HIJAU menyala?
Ini reka bentuk yang paling bijak yang meminta LED pada i-CHARGE diciptakan untuk bateri kereta anda. 2 peringkat LED ini memaklumkan anda:a) Green LED (ON): Kuasa voltan normal, bateri berkeadaan - baik.
b) Lampu LED RED (ON): Kuasa voltan abnormal, periksa bateri gantian jika perlu.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan